zondag 18 augustus 2013

Jamie: Out of the box


Zoals ik vorige week al liet weten, heb ik een speciale editie van het Jamie Magazine ontvangen met als thema 'family'. Natuurlijk weer bomvol met recepten gedrukt op heerlijk ruikend papier (serieus, van dat dikke, matte papier, prachtig!). Koken met en voor kinderen is het hoofdonderwerp. In deze Jamie vind je o.a. heerlijke pastagerechten, vegetarische maaltijden en gezonde tussendoortjes. Ik was vooral erg blij met de 'out of the box' recepten. Allemaal nieuwe idee"en voor tussen de middag om mee naar het werk te kunnen nemen. Boterhammen beginnen me meestal snel te vervelen. Daarom heb ik gelijk iets uitgeprobeerd: Frittatarolletjes met courgette en munt.



8 stukjes

1 kleine courgette
2 el olijfolie
3 eieren, losgeklopt
handjevol verse muntblaadjes

Schaaf de courgette in dunne plakken. Verhit de helft van de olie in een koekenpan en leg de helft van de plakken courgette in de pan. Bak ze in 1 minuut op hoog vuur.
Schenk de helft van het eimengsel in een pan en voeg zout en peper naar smaak toe. Bak tot het ei stolt, en bestrooi met muntblaadjes. Laat de frittata uit de pan op een groot bord glijden.
Rol de fritatta stevig op en snijd in schuine stukjes.

Je hebt nu nog genoeg spullen om op dezelfde manier nog een fritatta te maken.

Wat is jouw favoriete lunchgerecht?

0 reacties:

Een reactie posten