vrijdag 1 augustus 2014

Foodblog event augustus 2014: Citrusvruchten DE WINNAAR

De winnaar van het foodblog event augustus 2014 is....

De citroenthijm cake van Donna Caramella!!!


De combinatie citroen en thijm gebruik ik vaak in hartige gerechten. Deze zoete variant vind ik erg bijzonder en lijkt me heerlijk!
Anke, veel succes met organiseren van het nieuwe event!







Tsja m'n cantuccini heeft gewonnen... Het voelt natuurlijk niet echt als winnen als je de enige was die iets heeft ingezonden :-). Wel vind ik het een erg leuke traditie die ik niet wil onderbreken. Vandaar dat ik natuurlijk gewoon doorga met het organiseren van een nieuw foodblog event. Hopelijk is iedereen weer fris en fruitig terug van een eventuele vakantie gekomen.
Om in de zomerse sferen te blijven is het thema voor deze maand 'citrusvruchten'. Ik houd zelf heel erg van de frisse smaken van al deze vruchten. In zowel zoete als hartige gerechten. Yoghurtijs met limoen, preitaart met een beetje citroenrasp, cake met een dikke laag sinaasappelroom, limonade met... Ik ben benieuwd naar jullie inzendingen!


Bron: http://angelahardison.blogspot.nl/2013/03/simple-truth.html



Wat moet je doen?
Doe je ook mee met het foodblog event? Leuk!
1. Maak een gerecht waar je (een) citrusvrucht(en) in verwerkt;
2. Plaats het op je foodblog, vermeld erbij dat je meedoet aan het foodblog event van augustus 2014 en link in je bericht naar http://lemonandrosemary.blogspot.com/2014/08/foodblog-event-augustus-2014.html;
3. Plaats een reactie onder dit bericht en vermeld dat je meedoet aan het foodblog event, met een link naar je recept;
4. Plaats je recept uiterlijk 31 augustus 2014;
5. Op 1 september maak ik de winnaar en de volgende host bekend.

Heb je geen blog maar wil je wel meedoen? Laat dat dan hieronder weten en ik mail je, en zorg ervoor dat je inzending wordt geplaatst.

1. Vin aux oranges van Gereon
De allereerste inzending komt van Gereon. Met wijn, wodka, sinaasappels, specerijen en 40 dagen geduld heb je volgens mij een heerlijk drankje voor een mooie nazomeravond!

2. Gratin van kip en broccoli in citroenroomsaus van Oesters en Uien
Jeej, nummer twee! Een recept van Christien. Kip in combinatie met citroen vind ik een heerlijke combinatie.

3. Venkel-citrus-pesto van de Keukenzusters
Als er geen witte asperges te koop zijn, is venkel m'n lievelingsgroente. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de smaak van deze derde inzending. Van de week maar snel naar de groentewinkel om een venkelknol en citroenen!

4. Aardappel-sinaasappelsalade van Lekker Happen
De vierde inzending komt van Daisy. Zij heeft een heerlijke en simpele salade bedacht. Volgende week beginnen hier de scholen weer dus makkelijke maaltijden zijn meer dan welkom. Bedankt!

5. Yoghurt pancakes met limoen van Foodinista
Jeej weer iets zoets! Deze pancakes zien er echt heerlijk uit. Limoen is, denk ik, m'n lievelings citrusvrucht. Hier komen plots weer wat vruchten aan de aardbeienplanten dus die kan ik hier zeker voor gebruiken!

6. Citroenthijm cake van Donna Caramella 
Vanwege internetproblemen duurde het even voordat er nieuwe recepten online werden gezet, sorry daarvoor! Ik ben benieuwd naar de thijm in deze zoete cake. Dit recept ga ik zeker uitproberen!

7. Gegrilde lam met grapefruitsalsa en kokospompoen van Foodiesign
Lief om te lezen dat m'n cantuccini wordt gewaardeerd! Een hele mond vol deze gegrilde lam. Het recept ziet er echter helemaal niet ingewikkeld uit! Leuk dat de grapefruits nu ook in dit rijtje staan!

13 reacties:

Anoniem zei

Leuk thema!

Anoniem zei

Ik ben benieuwd naar alle inzendingen!

corrine zei

Ik kan me voorstellen dat het toch een beetje gek voelt om zo gewonnen te hebben. Maar wel hartstikke goed dat je gewoon door gaat met het organiseren van het foodblog event!

Anouk Maxime zei

Leuk! Ik doe mee :D

Unknown zei

Ik had ook nog wel willen meedoen in juli, maar ik was het even uit het oog verloren. Ben trouwens ook fan van Cantuccini koekjes!
Citrusvruchten: we gaan er eens over nadenken. Bedankt ook voor de reactie op mijn blog!

Christien zei

Marloes, hierbij mijn inzending: Gratin van kip en broccoli in citroenroomsaus http://oesters-en-uien.blogspot.nl/2014/08/gratin-van-kip-en-broccoli-in.html,

groetjes Christien

Marloes Leijnse zei

Leuk Christien!

Jolanda Rovers zei

De Keukenzusters doen ook graag mee!
Wij kozen onze venkel-citrus-pesto voor dit foodblog event.
http://keukenzusters.blogspot.nl/2014/08/venkel-citrus-pesto.html

Stephanie zei

Leuk! Ik kende dit event nog niet, maar zal eens kijken wat ik kan maken met citrusvruchten ;)

Unknown zei

Ik hou ook erg van citrusvruchten: de geur is geweldig.
uiteraard wou ik nog allerlei nieuwe dingen uitproberen, limoncello maken, sinaas/pistache cantuccini/ marmeladecake, ...maar de tijd ontbrak. Alsnog op tijd om een intussen klassieker te posten: de citroentijmcake.
http://donnacaramella.blogspot.be/2012/03/citroentijmcake.html
Deze behoort intussen tot een vaste waarde.

Anouk Maxime zei

Mijn inzending : http://foodiesign.blogspot.nl/2014/08/foodblogevent-augustus-gegrilde-lam-met.html

Unknown zei

Wauw! Gelukkig dat ik nog evrn kom kijken. Morgen komt het nieuwe event online. Kan je me via mail doorgeven hoe ik iets moet plaatsen op de blog van het foodblogevent zelf?

Tiara Nataf zei

Wow dit ziet er echt leuk uit! Ben nu voor het eerst op je blog en vind het echt super! Ga je blog goed in de gaten houden :)

Een reactie posten